Každý, kdo jezdí po dálničním obchvatu Olomouce od Ostravy směrem na Mohelnici, zná každodenní zácpy před kruhovým objezdem u Olomouckého Globusu. Domácí návštěvníci obchodního centra se zde setkávají s proudem projíždějících aut. Oba proudy aut se vzájemně blokují. Celé je to výsledek nedostavěného kousku dálnice u Křelova. Tato část dálnice byla opakovaně dávána do priorit a opět škrtána. Asi nejdrzejší byly škrty ministra Víta Bárty. Jeho selektivní šetření financemi na Moravě bylo naprosto evidentní.
Každodenní dopravní zácpa na dálničním obchvatu Olomouce je vnímána jako samozřejmost. Nezvykejme si na to! Platíme daně stejně jako obyvatelé západní poloviny ČR. Škrty financí prováděné častěji na Moravě nesmíme přehlížet. Zdaleka se nejedná jen o Olomoucký problém. Podobně je na tom s dálničním obchvatem Přerov. Brno zase čeká na dokončení spojení s Vídní. Výčet dalších příkladů by byl dlouhý. Do této problematiky se už vložilo více politiků. Někteří si všimli, že péče o dopravu není Moravě a Slezsku dopřána stejně, jako Čechám. Příkladem snahy o nápravu je Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury z.s. se sídlem v Olomouci. Pokud se však do této problematiky nezapojí občanská veřejnost, pak i těm největším bojovníkům za naše práva dojde dech. Žádejme po Praze to, na co máme právo. Ptejme se, proč si nikdo nedovolí stejné škrty v Praze. Dálnice z Prahy na Plzeň byla dostavěna rychleji, než bylo v plánu a je v excelentním stavu. Když se vedení německého státu přemístilo z Bonnu do Berlína, byla na lusknutí prstem dostavěna dálnice z Prahy i na Berlín. Evidentně šlo o to, aby se pánům pro instrukce do Německa jezdilo dobře. Z Ostravy či Olomouce však jezdí na Prahu jen malí páni. Pro malé pány se s dálnicí moc nespěchá a finanční škrty šetří peníze pro větší pány. To je špatně! Je třeba zastavit rozdělování obyvatel ČR na občany první a druhé kategorie.